fredag 2 oktober 2015

V.40 magen och magen,

Ingen jobbarkanin för tillfället.
Nu är det den 2 oktober och jag har varit hemma från jobbet i två dagar. Det är supertråkigt. Mest för att jag är för stor och tung för att egentligen göra någonting. 

 Jag vaknar oftast tre till fem gånger varje natt och går på toa tre av dem. De andra gångerna vaknar jag av att Kotten är vaken och dansar shottis i magen eller helt enkelt av att jag behöver vända mig i sängen och det gör ont i höfterna när jag gör det så då vaknar man av att man har ont. När jag går upp på natten så är de första stegen hemska, jag är glad att ingen ser mig för just då går jag nog som en blandning mellan en val på land och en mycket äldre dam som förlorat sin rullator.

På dagarna nu när jag är hemma så önskar jag att jag pallat att ta promenader och pyssla och fixa men eftersom höfterna bråkar så blir det att man gör ett verkligt minimum. Och sedan att man mår lite dåligt för att man inte gjort någonting. Idag tex så sov jag två och en halv timme mitt på dagen och kände mig fortfarande trött på kvällen efteråt. Läskigt!
Så här säger appen på telefonen att det ser ut i magen nu. Det stärker ju min tanke om att det är rumpan som allt som oftast är en stor bula på min redan stora bula/ mage. 
Fredagsfilmen denna vecka blev "Big eyes" Vi hade ganska låga förväntningar men blev glatt överraskade. Det är ju egentligen en ganska hems historia. Nu tycker jag ju att Keanes målningar med stora ögon är ganska läskiga så det tillförde ju ett lager för mig. Jag tycker att de extra stora ögonen ofta är ganska döda. För mig har det varit en anledning till att det varit Kitch mer än konst. men när man sett filmen så förstår man kanske lite mer om hur det kommer sig. Måste vara svårt att tillverka bilder på löpande band där det skall vara stora själfulla ögon.  Vi gjorde i alla fall vår egen tolkning eller hyllning till filmen i veckans fredagsbild. En katt med stora , stora ögon.Visst är han duktig min F. Han är inte bara en konstnär när det gäller läder utan även när det kommer till att rita på rörliga dukar som min mage i allra högsta grad är. Då Kotten alltid dansar shottis under tiden F målar.


För övrigt vill jag påpeka att jag är SUPERSTOR nu. vilket syns verkligt tydligt om man ser mig från sidan. Vi var bara tvungna att ta lite bilder med ipadens självutlösare så att ni kunde få se hur stor jag verkligen är. Har ju annars mest postat bilder på magen framifrån. Här kommer den nakna sanningen. eller tja nästan nakna sanningen.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar