måndag 12 oktober 2015

Inskrivna ...

  Inskrivna och.... redo... Ish
Nu är vi inskrivna, vi kom nyss tillbaka från Östra sjukhusets specialförlossnings avdelning.  Jag har varit en nåldyna och blivit av med ytterligare lite blod, vi har träffat förlossningsläkare, barnmorska, narkossköterska och någon tant till. Vi har skrivit på papper att vi donerar navelsträngen och vi har väntat massor. 
Vi har också fått veta precis hur kotten ligger. ( som en banan med rumpan neråt och benen uppåt åt höger, med ryggraden på vänster sida.) Vi har fått ställa frågor, men visst är det konstigt hur lite man kommer ihåg att man ville fråga, när man väl sitter där. Vi frågade åtminstone om det där med maggördel. Om det var en myt vi gått på eller om den faktiskt kunde vara nyttig. Förlossningsläkaren svarade att den hjälper nog inte livmodern att dra ihop sig det hade hon inte hört men att den kunde vara skön att ha som ett stöd då musklerna i magen inte kan ge dig ordentligt stöd efteråt. Och att med gördel kanske det är lättare att vara lite mer aktiv tidigare, vilket skyndar på läkning. Vi frågade om vi skulle ta med den till sjukhuset och hon sa att det fick vi gärna. Att det där stödet kunde man ha nytta av efter en vaginal förlossning också. 
F frågade också om det var någon ide att ta med lite champagne att fira med efteråt , om man fick dricka det efter ett kejsarsnitt. Det sa de var ok men inte förrän efter att morfinet slutat verka vilket tar minst 12 h. Så då får man skåla dagen efter. :) 

På vägen hem stannade vi förbi Apoteket och köpte Descutan, detta hemska medel som jag skall duscha med onsdag kväll och torsdag morgon för att desinficera mig. Vi köpte också nackelack bortagare för man får inte ha nagellack när man blir opererad. Hade jag ingen aning om men, men det är väll bara att lyda. 

 Nu har jag bara tre nätter att bita ihop och överleva. Kl 9 på torsdag skär de upp mig. Tre dagar beräknas vi vårdas på sjukhuset lillen och jag. Och förhoppningsvis får F stanna med oss. 
Vet inte om det är tre dagar totalt eller tre dagar exklusive operationsdagen. Så jag vet inte om vi kommer hem på söndagen eller måndagen. 
Just nu känns det som att jag blir glad bara vi kommer hem friska, både jag och kotten. 


Blev sjukt sugen på att sy något. Och eftersom vår granne häromdagen tyckte att Goth Con borde ha mössor så har det idag fått bli en sån. 
Väldigt limiten edition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar