tisdag 13 oktober 2015

Dan före dan före DAGEN.

Dan före dan före dopparedagen heter det ju, nu är det ju inte så att det vi räknar ner till är någonting som har med dopp att göra utan det är istället en halvstor( eller ok ganska stor) bukoperation. Men räknar ner gör vi likaledes. 
Idag har kotten skrämt slag på mig genom att vara alldeles stilla och lugn hela förmiddagen. Jag knuffade igång hen och förklarade att Kotten får lära sig att vila när hens mamma vilar. 
Har hört att bebisen i magen gärna vilar dygnet innan förlossningen startar och det skulle ju kännas jättedumt om förlossningen startar dagen innan det planerade kejsarsnittet. Då hade de nämligen behövt göra ett akut kejsarsnitt istället. Vilket inte alls är lika säkert och bra. Så Kotten fick allt stå ut med att väckas. 
Sedan sysselsatte jag mig i några timmar med att sy varsin mössa och ett par vantar åt några av syskonbarnen. Det är ju höst och mössor och vantar behövs. Framförallt så behöver man ju ha extra uppsättningar på förskolan. 
Jag provade en ny sorts vantar som var pillig som tusan men använde ganska små bitar tyg. 


Namnen som är skrivna i en bokstav är i reflexvinyl. Något jag själv tycker känns himla listigt. Man vill ju att barnen skall synas ute i vintermörkret. Jag älskar att det finns reflex vinyl som är färgad så att den inte behöver vara grå.

Så här bra kommer de älskade ungarna att synas. Visst är det väldigt bra. 
Nu på kvällskvisten hittade jag en beskrivning på en annan sorts vante man kan göra så jag funderar på om man kan göra en hybrid av de båda mönstren på något sätt. Vi får väll se. 

Ni förstår att jag försöker sysselsätta mig själv och min hjärna med annat än vad som händer om lite drygt 34h. 

Vissa saker kanske man inte skall analysera utan bara lita på proffsen och låta det gå som det går. 

Ikväll fick jag ytterligare hjälp med att tänka på annat då underbara Frida och Anders kom hit med köpemat och bara satt och hängde och pratade lajv med oss. Alldeles lagom kväll för den här tjockisen. 
Och nu har jag klumpigt tagit mig isäng och ligger här glad över att jag har så bra människor runt om mig, och fylld av kärlek. 
Godnatt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar