lördag 26 september 2015

Sushi och fredag igen

Nu är det fredag igen det har hunnit bli slutet av september redan den 25/9-15
Det är tungt att arbeta med en riktigt tjock mage. Och nu känns det extra tungt. Jag har passerat den magiska viktgränsen på 100 kg. 
100 kg...! Det är ju hur mycket som helst. Jag bär omkring på 100 kg. Jag har så otroligt svårt att förstå, riktigt greppa den siffran. 
Magen har flyttat sig lite neråt och barnmorskan frågade mig idag om jag var säker på att inte slemproppen gått. Läskig fråga, ja, jag är ganska säker på att jag inte sett eller märkt någon slempropp.
Det är 11 dagar till beräknad Bf men om jag få bestämma ( vilket jag antagligen inte får) så kommer kotten på tisdag. :) eller måndag... Eller nu. Trött på att vara tung och rörelsehindrad. 
Trött på graviditetskrämpor. Fick den här bilden skickad till mig av en bekant och den säger så mycket. 
 


Ikväll skall vi åka hem till Frida och göra sushi. Jag älskar sushi, och det är roligt och trevligt att göra egen. Blir mest rullar när vi gör sushi nu för tiden eftersom vi köpt en susheazy. 
Det är en riktigt cool liten plastgran som hjälper dig att göra snygga och hållbara sushirullar. Vi köpte våran på coolstuff. Det var inte särskilt dyr och vi har gjort både vanlig sushi i den och blomkålssushi. Vi har planer på att använda den både till kakor. ( ni vet vissa kakdegar vill ju inte rullas) men också till köttfärssushi med bacon runt som sedan bakas i ugnen. 
http://www.coolstuff.se/Sushi-Bazooka 



Fredagsbilden v.39

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar