torsdag 22 oktober 2015

Mysiga stunder.





Första promenaden med barnvagn. Eller när M ligger på bröstkorgen och plirar upp mot ditt ansikte. De där stunderna när han inte sover och inte bajsar, eller vill äta utan bara för en liten stund är där med dig. FANTASTISKT.
Björnoveralen som vi köpte och tyckte var så liten ( trots att vi köpt den en storlek för stor) är tokstor på våran lilla M. Men den håller honom nog varm ändå och om allt går som det skall så växer han ju i den.
Mössan med ballerinakex har jag sytt så att han skall kunna matcha sina kusiner. då jag tidigare sytt en tröja till Barney och varsin klänning till Alicia och Miley i samma tyg. 
Första vagnturen blev helt perfekt, då det var en riktigt vacker höstdag. Vi gick inte så långt då jag fortfarande återhämtar mig från operationen och känner i både magen och ryggen när jag stått och gått lite mycket.
Vi gick först ner till hållplatsen och samlade Kottar som vi skulle torka och ge till min syster och M´s kusiner att pyssla med. Vi har et så bra kott-träd nere vid hållplatsen. Det är en tall med extra långa barr och extra stora kottar. Perfekta att ha i kransar eller måla, glittra och hänga i granen.

M sov under hela utevistelsen. 
Det är mysigt med bebis. Visst man kanske inte sover så mycket som man är van vid och det kanske gör att man blir lite knäppare än vanligt. Men mysighetsfaktorn i livet har definitivt höjts ett snäpp.


Visst är de lika varann, far och son?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar