tisdag 6 oktober 2015

Ligger i säte.

Jaha, just varit hos barnmorskan. Kotten har vänt sig och ligger med huvudet upp. Så nu väntar jag på en tid på östra för ett vändningsförsök. Snarast eftersom vi är så långt gångna. 

Annars blir det att antingen köra kejsarsnitt eller försöka föda i säte. 

Känner mig lite förvirrad eftersom barnmorskan sa att kotten var fixerad senast. Och känner att jag inte har koll på vad de olika alternativen innebär. 

Vi fick ett snabbt ultraljud hos barnmorskan och då var huvudet tydligt uppåt. Vi fick också se en jättefin ryggrad och ett hjärta som fortfarande visar 140 slag. 


Försöker att lugna mig med att allt annat är bra och att vi verkar ha en stark bebis där inne. 


Barnmorskan sa att jag inte skall äta något efter kl 12 på natten innan vändningsförsöket. På 1177 står det så här om just det. " Ibland kan du bli uppmanad att inte äta eller dricka åtta timmar innan ditt besök. Det är en säkerhetsrutin ifall vändningsförsöket skulle behöva avslutas med ett kejsarsnitt."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar