måndag 10 augusti 2015

V.32 ytterligare ett besök hos barnmorskan.

Startade dagen med ett besök hos barnmorskan. 
Kottens hjärtslag låg på 140 jämnt. Livmodern mätte 33 cm vilket är lite stort. Sockervärden låg på 5,5 och blodtrycket på 60/120. 
Vi ligger lite över kurvan och det säger barnmorskan beror på att kotten inte vänt på sig ännu utan ligger i säte. Jag tänker att om man nu som kotten skall ligga i isoleringscell i 8 v till så är det väll klart att man hellre gör det med huvudet uppåt än neråt. :). 

Igår sydde jag till slut färdigt apelsinklänningen till systerdottern Alicia. Den har legat och varit ett ufo ( unfinished object) ett tag mycket på grund av armarna. Eftersom klänningen är efter ett mönster som i grunden var storlek 128 som jag sedan försökt krympa till storlek 92 så kan vissa storleksdetaljer bli lite kluriga. Jag tyckte helt enkelt att ärmarna såg toklånga ut. Men igår bestämde jag mig för att avsluta klänningen ändå så får de vara som de är. Satte gummisnodd i dem så kan hon kavla upp dem eller ha dem som trekvartsärmar om hon vill. 
När jag ändå var igång så gjorde jag en Kak-klänning till henne med. 
Igår avslutade F ett annat ufo åt mig. Nämligen en pyjamas i storlek 56. ( vi får väll se om vi någonsin kommer få användning för den. 
Han satte knappar, det har lite blivit hans grej. Han tar det väldigt seriöst och är tokstolt efteråt. 
 Dessa två bilder delade jag på fb i gruppen "vi sytokiga och snabbt fick han över 300 likes. Så om man vill ha många likes i den gruppen så behöver man bara posta en bild på en Karl som handarbetar. :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar