fredag 14 augusti 2015

Babyboxar och fredagsdrink.

Semestern är slut
Igår började jag arbeta efter sommaren. Det var helt ok under dagen men på kvällen var jag toktrött. Jag fick såklart massor med frågor om hur jag tänkte kring graviditeten och hur jag mådde. Det var bara en kollega som tyckte sig ha rätt att klappa mig på magan en. När jag förklarade för henne att man intee bara tar sig rätten att röra vid folk så tyckte hon att vi känner ju varann så väl. Då pekade jag på min kollega och bäste vän A som råkade stå framför och förklarade att vi varit vänner i 15 år och han skall bli gudmor till Kotten och inte änns han rör vid min mage när han känner för det. Då kunde hon inte ta det heller utan sa någonting om att hon ju också varit gravid. Jag förstod inte vad det hade med saken att göra, men orkade inte diskutera vidare utan gick därifrån. Har så otroligt svårt att förstå det där med att andra kvinnor tycker sig ha rätten att röra vid mig bara för att jag är gravid. Vad tror ni att det beror på?
Efter jobbet åkte vi förbi Ica maxi och hämtade ut en baby startbox från Libero. Det är den första startbox som vi fått tag på. Man anmäler sig ju på nätet för att få tag på olika startboxar, hittills har de boxar vi försökt hämta på olika apotek varit tillfälligt slut. Med Liberos box fick vi ett sms som sa att den kommit och att vi kunde åka och hämta den på närmaste Ica maxi. Det var väldigt spännande att se vad som skulle finnas i den och jag blev positivt överraskad. Här på fotot kan ni se vad som fanns i babyboxen.
Idag var det fredag och dagen på jobbet var inte mer slitsam än igår. Däremot är det varmt och det är ont om fläktar eller air condition på jobbet. Jag är sjukt trött när jag kommer hem från jobbet. Vi har en fredagstradition om fredagsdrinkar och nu när sommaren är slut tänkte vi ta upp den traditionen igen. Men den här gången utan alkohol. Så här såg jag ut efter två dagars jobb.
Fredagsdrinken denna första jobbfredagen efter semester och sommar innehåller. Det är ett sparkning water med smak av gurka och eftersom det hade så mycket smak och sötma i sig så tillsatte vi bara lite citronjuice, is och garnering. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar