lördag 22 augusti 2015

Post apokalyps temad fest. V,34

Fredag med tema.
Fredag igen den här gången i v. 34.  Jag känner mig otroligt stor och jag är mer svullen om fötter och ben än vad jag trodde gick att vara. Har kommit på att om jag tappar upp kallt. riktigt kallt vatten i badkaret så kan jag med jämna mellanrum när jag är hemma kliva i och kyla benen en stund. det verkar som att det hjälper lite. åtminstone så gör inte fötterna lika ont.
Den här fredagen kändes det extra viktigt att få fötterna att svullna av lite då vi skulle gå på födelsedagsfest på tema post apokalypsen. Vi har verkligen rotat runt för att försöka hitta lämpöiga outfits att ha på oss och till sist fått ihop kläder som vi känner fungerar.
Frustrationen från min sida har varit stor då jag har massor med kläder som skulle fungera till det här temat men de är alla baserade på att man har en midja. de innehåller korsettdelar osv.
Till sist kom jag på att min konstigt sydda gröna hippieklänning från Lindex skulle kunna fungera som bas. Den har åtminstone rätt nyanser av grön, brunt smuts.
Så fick det bli.
F slaktade en svart kostym , en Goth con skjorta och ett av mina linnen. Visst ser han ut som en "gentleman of the wasteland" ? Jag har sminkat honom en hel del för att han skulle se mer smutsig och äcklig ut men det som syns mest är nästan maskaran i skägget. Egentligen är hans skägg ganska välfrisserat så jag fick måla på lite upp på   kinderna.
 
 mellan fötternas kylande bad så låg jag med dem  i högläge i soffan då passade F på att måla på min mage igen. Det är faktiskt väldigt mysigt när han gör det och definitivt något jag rekomenderar för andra som är gravida. Dock så är det oklart vad Kotten tycker för hen blir alldeles vild varje gång det händer. Vi tyckte att den här veckan så behövde Kotten få vara med på dagens tema. Hen fick en gasmask.

I bakgrunden ser ni spjälsängen som står i pysselrummet och väntar. Vi har också äntligen fått upp en rullgardin där inne så att man kan mörklägga lite grann och förhoppningen är att den också skall hjälpa till att hålla värme ute under somrarna.


Festen gick bra och var mycket trevlig. De flesta andra hade också post app kläder på sig och jag tillbringade större delen av festen i soffan med fötterna uplagda. Att mingla får bli min grej igen när fötterna slutat svullna och göra ont.



2 kommentarer:

  1. Jag har världens snyggaste fru. /F

    SvaraRadera
  2. (vet inte om jag har lyckats kommentera tre gånger nu eller om ingen har kommit fram men here we go again!)
    Hahaha gud vilken rolig målning :) kul att ni använde bebisen i temat!

    SvaraRadera