torsdag 6 augusti 2015

Sy, rosa till en pojke.

Innan sommaren pratade en kollega om att hon tyckte det var svårt att hitta tröjor till sin son som gillar rosa. För även om han gillar rosa så gillar han inte nödvändigtvis, glitter, prinsessor och ponnyer som det ofta är på de rosa barnkläder som finns i butikerna. Jag tyckte då lite kaxigt att det kunde jag ju ordna åt kollegan och hennes son. Samtidigt som jag funderar på det där, är det verkligen så illa att det inte går att hitta kläder i rosa som inte har glitter, prinsessor och ponnyer.
Dock har hon två pojkar till och jag kan ju inte riktigt sy en Tisha åt en av pojkarna. Fick då en beställning på en rosa Tisha åt honom hans tvillingbror gillar vapen informerar hon mig om och deras storebror gillar tåg. 
Det där med att sy tröjor till barn med vapen på det kände jag att jag bara inte gör. Så här blev resultatet istället: 
Blev själv väldigt nöjd. Nu skall jag bara se om jag kan få dit storlekslappar i de båda mindre också. Får göra dem på Cameon ikväll. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar