måndag 14 september 2015

Inredning

För några veckor sedan beställde jag överdrag till våra Ikea soffor, schäslong och fotpall. Det gjorde jag från ett företag som heter bemz ( http://www.bemz.se/sv/produkter/soffoverdrag/?utm_source=Rule&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter_Sept2015_bedroom_SV)
 
De syr nämligen upp överdrag till Ikeas olika soffor i helt andra tyger än vad Ikea har. Eftersom vi dessutom har två soffor av en modell som vi älskar funktionaliteten hos men hatar det faktum att man inte kan byta överdrag eller för den delen plocka av och tvätta så var det här helt genialt för oss. 
Vi har bestämt oss för att färgen på balkongens soffa skall vara grön. Den nuvarande gråa är så solblekt runt fläckarna att den är pinsam. 
Det här är hur soffan skall se ut i det nya fodralet. De garanterar att man kan använda båda bäddsoffa-delen och förvaringsdelen i soffan så man skall inte förlora någon del av funktionen med överdraget. Vi är medvetna om att även det här överdraget kommer att solblekas efter någon sommar men då kan vi alltid slänga in det i tvättmaskinen men någon ny rolig textilfärg. 
På vardagsrumsmöblerna ville vi behålla grundfärgen grå så det blir inte en lika markant förändring. 
Jag längtar verkligen tills de här överdragen kommer för jag tänker mig att de kommer bli ett lyft för hela vardagsrummet och balkongen. 

I övrigt så börjar jag redan längta efter tända ljus, och glögg. Älskar hösten och vintern och ser i år extra mycket fram emot att få julpiffa en balkong med grön soffa. 
Hade jag haft råd så hade jag köpt julröda överdrag till möblerna i vardagsrummet. Tänk bara hur lätt det hade varit att få julstämning då. Bara att byta överdrag 1advent och sätta upp stjärnor eller ljusstakar i fönstren så hade det varit klart sedan. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar