söndag 13 september 2015

Längtar efter att känna mig som mig själv igen.

Tyngd
Har de senaste dagarna börjat må sämre och sämre..
Gråtfärdig i princip hela tiden, trött, gnällig och känner mig febrig.
Uttråkad och rastlös hemma men har INGEN ork eller energi till att ta mig ut och hitta på något. Är glad att jag fortfarande kan gå till jobbet även om det är superjobbigt att ta mig upp på morgonen och det faktum att jag känner mig väldigt ömtålig under dagarna. Hade nog inte fixat att vara hemma och bara sitta och vänta.
Börjar känna mig jättedeprimerad och fastän jag har 3 veckor kvar till BF känns det som en evighet och jag vet inte vad jag ska göra. Är megasvullen och har ingen direkt aptit. 

Längtar efter att träffa kotten. Efter att kunna gå barfota i lägenheten utan att känna fötterna dunka när de svullnar. Längtar efter att kunna sova på mage eller på rygg utan smärta eller illamående.

De senaste dagarna har kotten börjat bete sig helt galet i stunder. Hen rör sig så kraftigt att hela magen beter sig som om den skall explodera. Vi har försökt filma det hela för att kunna visa er men det verkar som att Kotten känner på sig när vi startar kameran för i samma ögonblick vi startar att filma så är hen stilla.
Det enda som blir kvar är en riktigt öm mage. Ja, det känns lite som att man har ett stort blåmärke på magen. Självklart har man inte ett blåmärke på magen så den här veckans fredagsbild får symbolisera dessa nya rörelser och sparkar i magen.



Dagens besök hos barnmorskan sa oss att Kotten är fixerad och ligger långt ner. Hjärtljuden ligger på 140 och mitt blodvärde och blodtryck ligger bra. Vi ligger fortfarande på den högre linjen på kurvan. Och enligt barnmorskan är allt som det skall vara. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar