onsdag 15 juli 2015

Sy- lan

Idag har jag varit på sy-lan i älvängen. Det var spännande och jag fick en hel del gjort.
Ett sy-Lan är alltså precis som ett vanligt lan fast man syr istället för att spela datorspel. Det är en grupp människor som tar med sig sin symaskin fast några hade med sig flera. och så sitter man i samma lokal och syr. Man delar mönster med varann och är sociala samtidigt som man får ett bryt från vardagen och förhoppningsvis lär sig något nytt.
Jag passade på att sy bebiskläder i storlek 62. Har sytt lite i storlek 50 och en del i storlek 56 som ni säkert sett i tidigare inlägg så den här gången sydde jag lite i storlek 62. Jag vet ju inte hur mycket jag kommer hinna eller orka sy när bebis väl kommit ut. så tänker att det är lika bra att förbereda så mycket som möjligt nu under sommaren när jag är ledig och det är ljust så att jag orkar.




Jag sydde En bebisfilt med kort hårig gosig pile på baksiden ( Minky liknande) och jerseytyg på framsidan. Sedan sydde jag en body, en pyjamaspåse med dragsko och ett par byxor i delvis samma tyg. Vi köpte en meter av det grå stjärnmönstrade jerseytyget och nu är det slut. ( har ett par kalsonger till F utklippta i det också )

utöver det så sydde jag två par byxor och ett body och byx set i räv tyg och så målade jag av ett mönster på hur man syr en fot på ett bebisplagg. För om man kollar listor på nätet på vad man borde ha till sin bebis så föreslår de pyjamasar med fot ganska ofta. Jag vill naturligtvis prova på att sy även en sån.
Jag var på lanet ungefär mellan 9-15 och då hade vi också en lunchpaus på strax över en timme. så överlag skulle jag säga att det var en produktiv dag. Även om det kändes konstigt att packa med sig symaskinen och åka och sy med människor man inte känner. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar