måndag 20 juli 2015

Barnvagn, v.29

Vi har köpt en barnvagn. Vi beställde den på nätet efter att ha fått rekomendationer från en kollega till mig. Hon visste saker som vi inte hade tänkt på alls nämligen att man behöver tänka på hur den är att fälla ihop och hur tung vagnen är om man som oss inte har hiss i sin bostad. Vi köpte en graco som kom med både bilstol och sittdel. Det kanske de flesta barnvagnar gör nu för tiden, vad vet jag. men vi tyckte att det var smidigt.

Vad som var mindre smidigt var ju Dhl. När jag fick ett sms i torsdags så stod det att om det fanns portkod så skulle man ringa dem och meddela det. nu har ju inte v iportkod men vi har ju lärt oss att oftast när saker skall levvereras så försöker buden leverera det på baksidan eftersom det är smidigare att köra fram till dörren där. Problemet är ett dörren på baksidan är alltid låst. Det har resulterat i att vi har fått jaga en del paket och åka och häta dem på konstiga ställetn. därföör ringde jag DHL och meddelade att dörren på framsidan är öppen men den på baksidan är låst. Hon frågade då om de kunde ringa om de kom fram till en låst dörr. jag svarade ja och sa att jag kunde då komma och öppna dörren eftersom jag var hemma. Då tyckte hon att jag skulle ta med mig legitimationen ner så att jag kunde signera paketet och ta emot det vid bakdörren. som då alltså är två trappor ner. Jag menade på att det kunde jag faktiskt inte, för paketet är en barnvagn som de skall leverera till en gravid kvinna med foglossning tänkte de då att jag skulle bära upp det själv?. Kvinnan i telefonen menade då på att deras bud kanske var en liten och tanig tjej och inte skulle vi väll kunna tänka oss att hon då skulle behöva släpa upp paketet. Jag påpekade att vi betalde för dörr till dörr leverans och därför borde deras bud leverera till min dörr, att jag inte skulle få mindre för mina pengar för att de körde till fel dörr. Då svarade hon att det stod inte preciserat vilken dörr det handlade om och att ytterdörren på huset mycket väl kunde vara den dörr som paketet levererades till. Är det bara jag eller visst känns det här osmidigt? vad hände med kundservice liksom. som tur var kunde F förlägga sitt arbete hemma idag ( han var också nyfiken på vagnen) Så det manliga budet som kom med den gigantiska lådan slapp bära det upp för trappan. Han kom faktiskt till framsidan men först efter att han ringt och frågat om jag kunde hämta paketet på parkeringen. !!!!  ja, han frågade faktiskt det.  Jag svarade naturligtvis nej och beskrev vägen till framdörren åt honom. 

 F hade roligt när han byggde ihop vagnen och sedan provade vi båda på att gå lite med den i vardagsrummet. Nu kommer nästa sak att fundera på då... Hur inreder man en barnvagn till en kotte som föds i oktoberrusket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar