lördag 2 juli 2016

Huset 10, att styla en lägenhet 2.

Vi är i full gång. Ljust och öppet är ledorden och stylisten som var här för konsultation sa att ett tips var att fotografera mycket och avgöra från fotona vad som får vara kvar och inte. Därför undrar jag, nu när ni tittar på fotona, vad kan vi ändra utan att det kostar för mycket?
Vi har tre dagar på oss och på måndag skall vi betala handpenningen på nya husets tomt så vi vill spara så mycket som möjligt. 

Här tycker jag det ser lite rörigt ut och tänker att allt ovanför sängkamrarna behöver plockas bort och burkarna under akvariet. Kanske kan jag hänga gardinen rakt. Borde överkastet vara instoppat som på bilden eller hänga ner? 
Tapetrutan över sängen... Vad tycker ni? Bu eller bä? 


Här på balkongen hade vi förut en bäddsoffa med förvaring. Det säger en del om hur stort det egentligen är. Jag är dock lite osäker på blommornas placering. Tycker de hamnar lite mycket bakom bordet. Vad tycker ni? 

Här tänker jag att fotöljen blir en mörk klump och att man löser det med en ljusare kudde i fotöljen. Vet inte vad jag tycker om att balkongens blommor syns så tydligt genom fönstret. Tänker mest på den gröna krukan då. Hmmm får klura lite på det. Vad tycker ni? 
Ok, lite fler bilder då, idag blir det bildbombning med foton från vår lägenhet.  

Stylisten tyckte att vi skulle plocka bort allt som hade med barn att göra så här har vi faktiskt gått emot hennes råd. Alltså vi bor ju i lägenheten med barn så han måste ju få ha Sins grejer också. 
Så tänkte vi i alla fall. 
Sy hörnan har nog aldrig varit så här tom. Men det är bara över fotograferingen har massor med saker att sy. 
Man ser inte riktigt hur vita kakelfogarna är. Dem har vi arbetat superhårt med. Golvet... Där är det nog inte mycket vi kan göra. 
Köket börjar vi få ordning på. Finns lite detaljer att notera. 
Tre flaskor en mortel och salt det gjorde stylisten glad. 
Jepp Jepp, tre paprikor och kniv vi låtsas att någon skall skära paprikor i det här köket. 
Notera också tre krukor med färska örter. Det var det här magiska med tre igen. 
Vi fyndade en hallmatta på Hemtex för bara 49:- ( rea på rean.) 
Hallen fick nya ljus( vita.) och lite färska blommor. Jag tror jag har blivit kär i lavendel. 
Vi har också fyndat lite mer kitch. Ett betonghjärta att ha bredvid betongljustaken på byrån i hallen. Hjärtat kommer från Nille och var på rea för 7,50:- betongljustaken kommer från Haga hem har jag för mig och den var INTE på rea. Men köptes för flera år sedan och har använts och älskats så det var nog värt de pengarna. 

Så nu har ni fått en förhandstitt. Jag lägger ut nya foton när jag får fotografens. 
Hoppas det arbete vi gjort duger. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar