tisdag 19 juli 2016

Då och då hinner jag fortfarande sy

Tja jag visar ju inte allt jag sytt men ibland så kommer jag ihåg att fota. 
Våra kompisar Hanna och Micael skall ha barn i Augusti och jag har som vanligt när det händer i min närhet sytt ett litet babykit. 
Den här gången blev det grått efter parets önskemål och elefanter då Hanna gillar dessa djur. Det mesta syddes i storlek 56 men ett par av byxorna blev storlek 50. Jag visste ju att de skulle få en hel del kläder i present så var eg sugen på att sy i lite större storlek. Men med långa muddar kan man ju ha kläderna längre om man vill det. Som vanligt supernervöst att sy till andra. Man vet ju aldrig vad de egentligen tycker om det man gjort. Kommer de överhuvud taget sätta det på sitt barn eller hamnar det bara i en garderob?
Man hör och ser så sällan bebisarna i de kläder man sytt så åtminstone jag känner mig osäker. 
Jag blev i alla fall själv väldigt förtjust i kombinationen ljusgult och grått och har redan planerat in de färgerna i min lille kottes nya garderob. 
Syr nu storlek 80 och 86 åt honom. Ja, det är inte klokt vad han växer. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar