söndag 14 februari 2016

Snacks

Det här med snacks spenderar jag ohälsosamt mycket tid med att tänka på. Jag vill ju bli av med de resterande mammakilona, och inom mig finns en röst som vill börja med lchf igen trots att mina blodsockervärden nu ligger bra. Och när den rösten ger sig till känna så finns där en annan röst som säger att smörgås på morgonen är ju så himla bra och att det är gott med frukt och nyttigt med rotfrukter. Jag är splittrad. 

Men i vilket fall som helst. Favvosnackset just nu...

De här är helt galet goda. 
Inte så billiga som man kan tro av eldorado men ååh, så gott. 
Och ... Nötter är väll nyttigt eller? 

Supernyttigt.se påstår att sötmandlar är just det... Supernyttiga. ( frågan då är väll i vilken mängd. ;) ) 

Klippt från supernyttigt.se : 

Sötmandlar är en av Sveriges mest populära nötter. Förutom att vara goda och knapriga är de även en bra källa till nyttiga omättade fetter, mineraler och E-vitamin.

Mandlar är ett nyttigare alternativ till godis, chips och andra snacks, men kan också användas för att göra växtbaserade livsmedel som mandelmjöl och mandelmjölk.

  • Rika på mineraler som kalcium, järn och zink
  • Rika på enkelomättat fett
  • Källa till protein


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar