måndag 8 februari 2016

Nya människor väntas i Mars.

Har en god vän och en systerdotter som båda väntar smått i slutet av mars. 
Vi ligger ju några månader före och har ju hunnit fundera lite på vad som är bra och inte. Tex att alla filtar vi fick och köpte var för stora. Eller att bebisens mage kan variera mycket i storlek från hungrig till full och att byxor då kan sitta åt onödigt hårt när bebisen är mätt. Vi älskar sparkdräkter där det problemet inte finns. 
Har därför sytt bebis sett. Till båda paren i väntans tider. Som innehåller det ni ser nedan. 
En sparkdräkt i storlek 50/56, en liten mössa och en liten dregglis. (Man använder ju inte dregglisar från början men de är så söta. )
En snuttefilt med Bitring, bjällerhörn och pillband, en bitch greppring i trä, och en filt i modell mindre ca 80x 65. Det ens paret som jag vet kommer använda napp fick en napphållare också. 
Det här är ju grejer min man och jag fixat för att vi är glada att det kommer fler bebisar i umgängeskretsen. Det har tagit sin lilla tid. Då det tar mycket längre tid att sy när man måste anpassa sy tiderna efter lille M,s sovtider. 
Jag är lite nyfiken på vad ett set som det här skulle kunna vara värt. Men vet inget sätt att kolla upp det ordentligt. Sedan är det ju det där med att värdera sitt arbete också. Svårt. 
Har precis fått veta att umgängeskretsen får en bebis till i Augusti. Superkul, undrar om jag får sy ett litet set till. :)
Grattis alla blivande föräldrar jag är så glad för er skull och lite egoistiskt glad över att det kommer finnas barn som lille M kan leka med när de och han blir lite större. :) 

Ps hittade den här sidan med två bebisgrejer i samma tyg som sparkdräkten. Intressant prissättning. Och kanske borde nästa set innehålla ett par bebisvantar. 

Fler bilder på babyset sydda av mig:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar