tisdag 8 januari 2013

9e januari 2013

Idag fyller finaste grodprinsen år. ( och hans tvillingbrorsa då såklart) grattis, grattis hjärtat.

Själv är jag återigen på väg till jobbet, lite tröttare idag än igår, jag sov ganska dåligt.
Igår hade vi spontanbesök av fina vännen Muckas. Det var roligt och ganska oväntat. Det passar sig ganska bra också för på senaste har jag verkligen börjat missa det gamla gänget. Känns lite som att jag flyttat ifrån dem. Vilket iofs är sant trots att vi bor i samma stad så bor vi ju inte längre grannar. Antar att det är nu man får se vilka som verkligen är ens vänner.

På jobbet har vi äntligen fått arbetsrum. Vi är 8 som delar vårt rum men bara 7 platser. Det är lyx ändå om man tänker att vi inte haft något sånt förut.
Vi har också fått jackor, röda fina regnmätare jackor att ha när vi rastvaktar. Det gillar jag speciellt eftersom jag när jag kom till jobbet i måndags plötsligt hade rastvakt 4 dagar varje vecka. Vet inte riktigt vad jag tycker om det men orkar nog inte bråka om det.

Idag var det tapaskväll för att fira pojkarna.
Mycket mat blev det.














Det var: hummus, körsbärstomater fyllda med kaprisröra, stora tomater urgröpta med ägg och grädde i som bakats i ugnen. Vitlöksost fyllda champinjoner. Muffins-stora pajer med stuvad svamp, vitlöksbröd, baconlindade dadlar, färsk tomatsalsa. Cornicons, brödpinnar, och inlagda oliver.
Vi drack cider till och efter allt detta åt vi mocka tårta med maräng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar