måndag 21 januari 2013

21 jan 2013

Idag var det stängningsdag på jobbet. Vi var på en föreläsning om språkutveckling med inriktning på andraspråksinlärning och tredjespråksinlärning.

Forskningen har visat att barn som utsätts för tvåspåkighet ( alltså att det talas med dem och runt dem) på två olika språk. Har en ökad kognitiv förmåga när de är i skolåldern.
Intressant föreläsning men inte en super rolig föreläsare.



På vägen hem hittade jag en superstöt handväska som jag vill ha.



Typ 300:- på acessoares ( eller hur det nu stavas)
Visst är den toksöt.

Senare tillägg;
Första träningspasset med kettlebellsen.
3 min uppvärmning
20 min kettlebellsövningar
Stretch
Dusch.
Total tid vikt åt träning 40 min. Men det kändes verkligen när man skulle stiga upp i badrummet efteråt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar