lördag 2 juni 2012

Lappklänning i vitt

Kom ni ihåg min Lappklänning som jag gjorde för någon vecka sedan. Det var ju för att testa mönstret inför syendet av en vit klänning som mina avgångs elever skall få dekorera med textilpennor innan skolavslutningen. Självklart har jag också lovat att bära den just den dagen. Så att alla andra kan få se vad de ritat eller skrivit.

Nu var det i alla fall dags att börja sy på den vita klänningen.











Den blev mycket sötare än jag trodde och tänker att det skall bli väldigt intressant att se vad eleverna kan hitta på.
Kanske blir det här en följetong för jag känner att jag måste ju blogga om resultatet med och efter skolavslutningen är det mycket möjligt att den här klänningen hamnar i tvättmaskinen med någon klatschig färg. Vitt har aldrig riktigt varit min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar