måndag 25 juni 2012

Färga köpt klänning.

Köpte två klänningar på Lindex den här sommaren. De kostade 199:- och jag gillade verkligen modellen så jag tänkte att om jag behöll den orangea som den var och färgade den andra klänningen svart så skulle jag åtminstone hitta många tillfällen att använda den svarta.
Tänkte mig att det här skulle bli ett enkelt pyssel. Men saker blir ju inte alltid som man tror eller hur..?





Med gott mod laddade jag tvättmaskinen med min färg, mitt salt och min klänning. Tyckte att det skulle bli riktigt spännande att se hur den blev.
Men det verkade mer och mer som om all färgen spolades rakt igenom. Jag hade rätt, inte mycket färg fastnade. Insåg i efterhand att jag ju naturligtvis skulle tvättat klänningen en gång innan jag försökte färga den. Så gjorde ett nytt försök. Det såg bättre ut den här gången. Och jag lyckades färga mina egna fingrar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar