onsdag 30 maj 2012

Glad men trött Carola.

Det är väldigt mycket just nu. Framförallt är det mycket på jobbet. Vi är inne på de sista tre veckorna innan sommarlovet ( sista 2 för eleverna). Det är de sista 2 veckorna med den grupp barn jag träffat varje dag de de senaste fyra åren. Jag har haft hjälp i perioder då jag inte haft klassen själv. Först var det Emma, sedan Kristina och sedan Magnus. Det sista året nu när jag haft dem själv har varit tufft. Men underbart. Även om jag eg brinner för slöjden så hade jag gladeligen bytt bort den för att bara koncentrera mig på klassen i år. Det har varit så mycket strul de dagar jag haft slöjd. Dagarna efter har det alltid varit något som har behövt lösas.
Vilket har gjort att jobbet har känts extra tungt, att sedan vara ensam slöjdlärare på en skola är inte idealt det heller. Man har ju ingen att prata med när det hänt något eller man helt enkelt behöver ventilera eller fundera högt med någon.

Nästa år blir det mer slöjd och kanske lite därför fick jag ett par arbetsbyxor av min chef igår.


Alldeles rosa. Visst är de fina. Ni ser att de redan blivit skitiga också, efter bara en dag i slöjden, brukar ju inte synas så tydligt när jag har svarta byxor.




Imorgon är det världens folkfest ( öppet hus) på min arbetsplats. (skulltorp skola) i år liksom varje år skall vi ha en vikingastation.
Mycket som behöver hämtas och förberedas inför det. Har rotat runt i "lajvgarderoben" i flera timmar. Kommer nog med lite foton imorgon.

Nu har ni fått läsa massor om mitt jobb. Jag har faktiskt hunnit med att ha lite fritid med. Och det är väll tur för jag dejtar ju en ruskigt bra kille just nu. Ni kan väll hålla för tummarna för mig vad gäller honom. Så kanske ni får reda på mer om honom vid senare tillfälle. ;)


Godnatt och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar