måndag 25 juni 2012

Balkong pyssel

Den målade väggen ute på min balkong ser förskräcklig ut och jag som faktiskt gillar att vara på balkongen under sommaren och som tycker att balkongen är en plats som man skall kunna sitta och mysa klarade inte av att se den där väggen.
Vår fastighetsskötare sa att jag absolut inte fick måla väggen. Så jag beslutade att göra en avledningsmanöver. Eller åtminstone något som skulle ta uppmärksamheten från den fula väggen.
Tog min pappa och hans betongborrmaskin till hjälp. Behövde fyra hål i väggen.
Fick också en hel hög med läkt. Läkt är ju de där trä bitarna som ligger mellan brädor och annat virke för att luft skall komma till från alla håll och minska hur trät slår sig. Läkten får man alltså gratis när man köper virke. Vilket min far gjort en hel del den senaste perioden. Då han håller på att renoverar pig stugan på päronens lilla gård.
Han kör ju också lastbil så jag gissar att han kan få tag på läkt på det sättet också.
Med lite färg och fantasi kan läkt bli en lustig och iögonfallande spalje.


På dagen.


På kvällen. Inga av lyktorna tända. Bara ljus slingan som styrs av solceller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar