måndag 28 maj 2012

Lappklänning

Funderar på att sy en vit klänning till skolavslutningen . Med en liten twist, nämligen att den måste vara färdig i tid så att mina elever kan få skriva på den. Jag har i några dagar funderat på hur jag vill göra den. Det får ju inte vara för avancerat eftersom den antagligen inte kommer användas så mycket. ;)

Tänkte ändå att den kommer hamna på en del av elevernas foton så det kan vara bra om den fungerar. Ville prova mitt mönster men hade missat att köpa toile tyg. Då tar man vad man haver och i mitt fall var det lapptekniks tyger.
Men bara ganska lite av varje och bara smala remsor på Max 12 cm i bredd.





Orkade inte heller plocka fram symaskinen. Tänkte att det nog inte skulle ta sååå lång tid att tråckla/sy ihop den för hand.
Blev mer sy än tråckla så startade igår men blev färdig först idag.





Vad tycker ni. Visst blev den ganska rolig och lite tokig.
Jag gillar den! Kanske vågar jag till och med ha den till jobbet.

1 kommentar:

  1. Snygg klänning! hoppas du använde även lapp klänningen!

    SvaraRadera