tisdag 3 februari 2015

Inbillning?




Jag är i v 5+6. eller jag tror det åtminstone. Det är så svårt att greppa det här med hur man skall räkna egentligen. Man räknar nämligen inte från att den faktiska befruktningen skedde utan man räknar från sista mensens första dag. Knasigt. så även om jag är i v. 5 ( om jag nu räknar rätt) så betyder det eg att bebisen bara är tre veckor. Vi har ju redan vetat ett litet tag. eftersom vi hade ganska bra koll på min ägglossning och eftersom vi testade oss tidigt.
Det är antagligen för tidigt för att kunna känna någonting men jag tycker att jag känner massor med symptom. Jag känner smaken av järn i munnen, det är ingen angenäm smak men nu påminner den mig bara om graviditeten och det gör mig glad så just nu är jag helt ok med den.
Jag läser om fler symptom och så fort jag har läst det så liksom måste jag känna efter. ( dumt jag vet) jag tycker att brösten känns svullna redan och jag tycker att jag måste gå på toa oftare. Kanske hänger det ihop med att jag läste att det är viktigt att man dricker mycket och därför försöker hälla i mig mer vätska. jag har ju väldigt svårt för vatten så det blir oftast juice eller saft.
Tänk att det växer någon inuti mig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar