torsdag 12 februari 2015

Hormoner v.8

Så har de gjort sitt intåg i mitt liv, de omtalade hormonerna. Jag är supertrött, den här tröttheten liknar ingenting som jag kommer ihåg att jag någonsin känt. Jag kan inte beskriva den med någon liknelse den enda möjliga beskrivningen är tung trötthet. Jag har supersvårt att komma ur sängen på morgonen och jag längtar till rasterna på jobbet då jag får sätta mig ner en stund eller ibland till och med lägga mig i soffan ( om ingen annan när där). Tydligen är det hormoner som produceras i mängder och gör mig sömnig. Jag kan tycka att det verkar kontra produktivt. Borde inte kroppen göra hormoner som gör att en gravid kvinna orkar mer istället för mindre.
Vi har laddat ner en app som berättar för oss att nu är livmoderna stor som en apelsin. Det som känns som ständig mensvärk är faktiskt just det... eller alltså det härstammar från att livmodern växer som sjutton där inne. Alla gånger vi skämtat om att så fort jag blir gravid så slipper jag åtminstone mensvärken. Nu önskar jag att jag kunde peka och skratta på mitt eget naiva jag. Det skall tydligen kännas som mensvärk till och från i flera månader. Livmodern behöver växa massor.
Längtar efter att kunna berätta för folk. Det känns jobbigt att inte kunna förklara mitt beteende hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar