onsdag 25 februari 2015

Illamående, v9-10


Mår illa, vet inte riktigt mer vad jag skall skriva, de första två orden sammanfattar allt så bra.
Jag vaknar av att jag mår illa, ibland behöver jag gå upp och kräkas. Om jag inte mår illa redan i sängen så gör jag det så fort jag reser mig ur sängen. Har börjat använda badrummet och  har börjat låsa om mig oftare. Det spelar ingen roll om jag skall gå på toa, bada eller borsta tänderna illamåendet kan komma så plötsligt och jag gillar inte tanken på att F ser mig när jag mår som sämst eller hulkar över toan.

Det hela började faktiskt lite som på film. jag kände mig riktigt hängig en morgon och kände mig febrig och illamående. tänkte att jag nog blivit sjuk eftersom det varit mycket sjukdomar på jobbet ett tag. Gick upp med F på morgonen men konstaterade snabbt att jag nog inte skulle gå till jobbet idag. lade mig i soffan istället. Bara någon minut efter att F gått hemifrån kände jag att jag behöver nog gå och spy. Jag reste mig från soffan och då kom den... kaskadspyan. Precis som på film. Jag kräktes hela vägen till toaletten. Efteråt kände jag mig som en urvriden disktrasa som bara ville lägga mig i en hög på golvet. Det kunde jag ju naturligtvis inte göra för jag hade ju massor med kräks att torka upp och städa efter.
Var hemma från jobbet i två dagar och då hade jag insett att det inte var någon sjukdom utan min kropp som reagerade på graviditeten.
Appen som jämför bebisen med frukter berättar att nu är bebisen stor som en dadel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar