fredag 8 mars 2013

Vi har en bil

Igår köpte jag och min groda en bil. En gul Renault Clio från 2002 blev det. Den kostade 26500:- och är helt ny servad.
Idag för första gången på två år satt jag bakom ratten för att övningsköra.
Jag ville verkligen ta det lugnt första gången och hade dessutom fått varningar om att Renault inte skulle vara bra nybörjare bilar eftersom de historiskt sett har varit svåra att hitta dragläget i.
Så vi åkte ut till Åby och körde runt på parkeringen.
Det gick bra. Jag hittade dragläget relativt lätt, kom ihåg hur man gör när man växlar upp, blinkar svänger osv.
Ser redan fram emot nästa gång och är glad över att Fredrik känner sig trygg där han sitter bredvid mig.
Vi skall försöka köra ofta och har lite löst sagt att i slutet av April då skall jag våga köra motorväg.
( kanske på natten när den är nästan tom ... Men ändå)
En sån här är det. Det här är dock inte våran..
Lovar att jag skall lägga ut en bild på bilen.
Just nu har den dock hela bagagen full av däck. Vi vet verkligen inte vart vi skall göra av dem.

Vart har folk eg sina bildäck liggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar