onsdag 6 juli 2011

Viktors sockar

Såå äntligen klara. Har nålbundit ett par sockar till Viktor. Min kompis matbloggaren som har bloggen Gråbergsmat.(se länkar här bredvid)
Det har varit en ny upplevelse för mig att nålbinda något till någon annan. Ganska nervöst men roligt också. Jag var väldigt orolig för att de inte skulle passa framförallt som jag faktiskt inte träffar V så ofta att jag kontinueligt kunde prova sockorna på honom. jag hade en enkel avritning av hans fotsula som storlektmall att gå efterNi kan se den på översta bilden. Den ligger där under tårna.
Han provade dem en gång och det var när jag precis skulle börja på hälen. Hälen är för övrigt det ställe jag tycker är jobbigast att göra på nålbundna sockor. där måsta man ju verkligen hålla tungan rätt i mun och hålla koll på hur många maskor man skall ta in eller lägga ut.
På andra bilden ser ni varför jag inte kunde prova dem på mig själv när jag arbetade. De är en aning för stora för mig.





Här är ialla fall resultatet.

Så Viktor, nu är det bara att säga till när du vill ha dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar