söndag 10 juli 2011

Sommartankar

Halva sommarlovet har gått och som vanligt har det varit segt. Många kanske tycker att jag är konstig som kan säga så men jag tycker att den första halvan av sommaren ofta är ganska tråkig. Folk jobbar fortfarande hela veckorna och när det är helg händer det så mycket. Detta samtidigt som jag är ledig och måste hitta på saker för att sysselsätta mig under veckodagarna. Det är lätt att man faller in i att vända sig om och somna om på morgonen. Hjärnan däremot den sysselsätts för lite så den snurrar in på allt man inte vill fundera över eller tänka på. Man kommer på sig själv både med att fundera över , sitt liv. (Ja, ni hör ju hur dumt det låter.) och sina drömmar. (kommer jag någonsin bli kär igen? kommer det vara lyckligt? kommer jag bli den ensamma gamla mostern som sitter själv i sin lägenhet och pysslar excentriskt??Kanske lika bra att skaffa 15 katter direkt.  :) )
 Man funderar en extra gång över vad folk säger eller gör. Och precis som vanligt så är detta sällan en positiv sak. Man borde inte tänka så mycket!
Den första delen av sommaren är ialla fall den den där man faktiskt kan vila ut. För nu snart börjar alla andras semestrar och då rullar det på med akriviteter. Så som medeltidsdagarna i bohus fästning (Kungahälla) Krigslajvet KH, och sist men inte minst Medeltidsveckan i Visby. Det är sommarens höjdpunkt. Kanske till och med årets höjdpunkt.
Längtar tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar