lördag 22 januari 2011

Äntligen helg, eller

Igår när jobbet var slut och jag till sist fick lov att gå därifrån kände jag bara, äntligen!
Sedan började jag fundera över helgen. Jag hade en bestämd känsla av att jag hade lovat att göra saker i helgen men kunde inte komma ihåg någonting. På vägen hem hörde Per av sig och ville bjuda på mat. Och så är det att när Per vill bjuda på mat då säger man inte nej. ;) Det är något speciellt med killar som gillar att laga mat. Det blev en trevlig kväll med Per och Johan. Vi åt och pratade lajv, jag hoppas att våra planer blir av för de kommer bli, Awesome!
När jag kommer hem kollar jag så klart almenackan och det enda jag har antecknat är tvätt-tid. Trots detta en stark känsla av att bokat in något. Vet fortfarande inte vad känslan grundar sig på. Men har hittills haft en bra dag. Har tvättat och bakat ett för mig nytt sorts bröd. Ett matbröd bakat på durumvetemjöl, jäst, vatten och brödkrydda. Inget extra tillsatt salt.

Så här såg brödet ut. Jag har i skrivandets stund precis gjort iordning en smörgås med smör och ost på. Det kommer att bli gott det är jag säker på.


Det här är min tvättstuga. Där iaktog jag idag (nästan utan att skratta) en liten blond tjej få panik när hon trodde att hon inte lyckats stänga luckan och maskinen startade. Hon stod och tryckte på luckan med hela sin vikt och ringde efter sin respektive. När han kom visade det sig att luckan visst var stängd.
Vardagen bjuder ibland på små glimtar av ren och skär ...skadeglädje..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar