torsdag 24 november 2016

Huset 21 eller ruinen min dröm och en följetong.

Nu när vi fått bygglovet och är i stånd att starta byggkreditivet så att vi kan betala resten av tomten. Nu har min hjärna verkligen börjat spinna. Jag har kikat på snabbväxande slingerväxter för att täcka ett staket någorlunda snabbt. Jag har kollat in alla trädgårdsprogram jag har hittat. För det är ju inte bara ett hus vi skall fixa utan också en trädgård att trivas i länge. 
Sommar med Ernst ( TV4.) har gjort en fin grillplats i en ruin. Den fungerar som bra inspiration till den ruin jag vill göra. De utgår ju naturligtvis från en riktig ruin men jag tror nog att vi kan bygga en fejk. 
Här kommer lite inspirerande bilder på deras ruin. 

Älskar , trätrall mot grov sten. 
Tror ni vi kan få till något valvfönster? Är så sjukt sugen på att försöka. 
Ernst har bara ställt dit en grill men vi vill försöka oss på en gjuten. Helst skall den se ut som en gammal bakugn eller spis... 
En före bild:
Tänker på hur spretigt och ojämnt det ser ut och det är det som gör att jag tror att jag kan lika bra. :)

Alla bilder är screenshots från tv programmet. Man kan se programmet på tv4play.se

--------------
En annan sak som är riktigt bra är sidor där de redovisar tester. Så att man kan kolla upp saker innan man köper. 
Det är precis vad vi gör - kollar vad andra tycker om produkter. 
Idén med 
http://www.test.se/
 är att sammanställa experttesterna från nätet och tidningarna på ett ställe, låta någon av våra redaktörer analysera dem och rekommendera en produkt. Sidorna uppdateras löpande allt eftersom nya produkter och tester publiceras.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar