fredag 13 maj 2016

Bli av med getingar på balkongen

I några dagar nu här på våren har jag och M haft problem med getingar under dagarna. Det har varit varmt så vi har velat vara på balkongen. Men varje gång vi gått ut dit för att leka har en enveten geting börjat flyga runt oss. Och. Alla som känner mig vet att jag inte är så bra på att hantera getingar och liknande flygfän. Så då har jag tagit M och gått in. Bittert.
Rådfrågade internet som lärde mig att det antagligen var tal om en geting som letade boplats och då vi har två träkistor på balkongen var de säkert tilltänkta att stå för både platsen och materialet. De tuggar i sig trä för att göra pappersmassa som de bygger av tydligen. 
Hittade inte bara information utan också tipset att hänga upp en brun papperspåse på balkongen. Den skall tydligen kunna lura getingar att tro att det finns ett stort rivaliserande bo där så att de håller sig borta. 
Så här ser det ut nu. Det har fungerat i två dagar. Jag fortsätter hålla tummarna. 

1 kommentar:

  1. Jag trodde att det var ett faktiskt bo, tänkte, shit vad snabbt dom byggde den där!

    SvaraRadera