lördag 2 april 2016

Komma ikapp..

Goth con är över för i år och nu kan jag börja försöka komma ikapp med mitt liv. Eller tja, det är tre utvärderingsmöten kvar sedan är Goth con typ över. 
Det har varit och är en resa som jag bestämt mig för att jag inte vill göra igen. Nästa år är jag inte med i staben som arrangerar Nordens största spelkonvent. Det kommer att ge mig mellan 4- 14 timmar mer i veckan som jag kan spendera med min familj, mina vänner eller med att peta mig i naveln. 
Att arrangera konvent när man är småbarnsförälder är spännande och slitsamt. Har missat så mycket annat den senaste månaden då arrangerandes intensifierades. Ligger efter med skoluppgifterna och har missat födelsedagar. Bla min systerdotters. Och det trots att hon var väldigt noga med att påminna mig och min man ett litet tag innan. 
Nu när konventet är över måste jag hotta tid för att gottgöra henne. 
Presenten är första steget. 
Har sytt ett par regnbågsleggins och en fleceklänning/tunika med luva till henne. Hon är ju galen i rosa så för att gå henne lite till mötes så är luvan och fickorna fodrade i rosa tyg med vita prickar. Vid det här laget så vet ni som läser att jag själv inte är förtjust i rosa och därför blir det sällan att jag köper tyger i den färgen. 
Nu när kläderna är klara gäller det att hitta en tid och planera hur vi firar födelsedagen i efterhand. 

Kommer att skriva mer om Goth con när jag hunnit bearbeta upplevelsen lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar