onsdag 8 augusti 2012

Korgflätning 4

Här tänkte jag visa en korg som först blev enligt mig misslyckad men antagligen den korg som lärt mig mest.
Det gäller att inte ge upp.
Jag gjorde ytterligare en rund korg och tänkte att jag skulle prova att göra ett stort handtag på den.
Några varv från toppen provade jag en annan flätning och tyckte att det blev superfult.
Därför lade jag väll inte ner supermycket energi på handtagets bas.
Vi flummade runt lite och kallade korgen för en lapp hatt.
Sedan blev den liggande som ytterligare ett ufo ( unfinished object) under ungefär två veckor. Sedan hade jag tråkigt en kväll och gav mig i kast med att ändra handtaget till två. Då jag tänkte att jag lika gärna kunde testa när jag ju ändå inte var nöjd med korgen.



Fortfarande missnöjd tog jag ungefär en vecka senare fram saxen. För jag kunde ju inte bara överge den misslyckade korgen.



Sedan var det bara att fästa ner kanterna.



Det är kanske inte världens snyggaste korg. Eller nyttigaste. Och den visar ju absolut inte hur mycket jobb som faktiskt är lagt på den. Men det blev något och det något fungerar ganska bra att servera kakor ur.



Kontentan av det här inlägget är alltså...

Ge inte upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar