måndag 5 november 2012

Snart är det sommar igen

Det är november och nästan så mycket höst det kan bli, jag har precis flyttat till nya lägenheten med min ekorrprins. Ligger hemma med värsta förkylningen på många år och drömmer om sommaren.
I somras hjälpte jag till att ta hand om en liten, liten trädgård.
Jag fick tona ner mig ganska mycket för att inte hitta på för mycket som kunde uppfattas som tokigt.
Våra kantblommor dog så jag ersatte dem.

Det skall väll hamna nya lila blommor vid den här kanten till våren men i nuläget får stenarna blomma för oss.
Vi hittade lite smultron växande i gräsmattan och planterade det i trötthet som killarna använt som askfat. Smultronen verkar ju trivas. Vi hittade massor med krossade trädgårdssnäck-skal och fick tillsist höra att det bott igelkottar i rabatten något tidigare år. Nu fick det flytta in en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar